veluxblindsdirect.co.uk Reviews

Consumer Goods

(17814 public reviews)
Rating of  8.3  from 0 - 10

Removing old blind proved problematical despite excellent instructions/diagrams + videos. Removal of the top cassette was the problem despite following guidance. Eventually I used a broad chisel with padding to protect the glass and pushed it at one end between the glass and blind cassette and then twisted the chisel and it immediately popped out!

Report for abuse
...

We have not yet received the blind despite receiving this satisfaction survey. It should have been delivered today but was not. Please can you explain why we have this survey. Do you assume we have received the package. Has the delivery agent informed you that they have delivered when they have not.

Report for abuse
...

Visited showroom in Glenrothes as we were unsure if we could get an identical replacement blind for GGL window. Staff excellent and explained the order process and advised on additional parts required to allow installation...This was not clear to me on the web site. Delivery courier did NOT ring door bell and part order was left in doorway --I only realised delivery was made via email. No explanation given for part order so I phone Velux who tracked order and established that remainder would be delivered the following day as indeed it was. Courier did not advise me

Report for abuse
...

I ordered samples not received so until they arrive can’t truly feedback. But if they don’t come at second request I won’t be using or recommending Velux

Report for abuse
...

The fitting instructions are very clear which meant unboxing to installation was quick. The only tool needed is provided in the box so even a DIY novice would be able to it.

Report for abuse
...

Ordered Samples (paid for) of the material a month ago and still not received….

Comment by veluxblindsdirect.co.uk:

Thank you for taking the time to speak with me yesterday morning regarding your experience. I was pleased to hear that you eventually received the fabric samples you ordered; however, I was sorry to learn of the delay in their arrival. These should have been delivered within 2–3 working days. Thank you also for confirming that the £5 charge may have originated from another company. I was concerned to hear that you were charged for fabric samples, as we do not apply any charges for these. Should you discover that a charge has been applied, please let us know at your earliest convenience so that we can investigate this matter further.

Report for abuse
...

Report for abuse
...

Took 2 whole days to despatch and 1 item is still missing a week later. Very poor

Comment by veluxblindsdirect.co.uk:

Please accept our sincere apologies for the experience you have had. As you were unavailable when I called, and I was therefore unable to clarify which fabric sample was missing, I have arranged a replacement order for all 3 samples to avoid any further disappointment or additional delay. I hope this provides a satisfactory resolution, and I would like to extend our sincere apologies for the experience you have had to date.

Report for abuse
...

Genuinely surprised I was able to fit them. I have since convinced myself I am highly skilled and any jobs around the house should fear me

Report for abuse
...

Report for abuse
...
Previous Next
Page 2 of 1782